•  Gratis verzending vanaf €250,-
  •  +10.000 producten in eigen voorraad
  •  Vele artikelen voor 16:00 besteld, morgen in huis!
  •  Betaal met Klarna Afterpay
  •  25.000+ tevreden klanten.
  • Home
  • Velgen & Banden
  • Carrosserie
  • Velg accessoires
  • Centreerringen
  • Onze Diensten
  • Kleppen Uitlaat
  • Detailing
  • Lifestyle
  • Auto Galerij
  • Retourneren & Garantie

    RETOURNEREN:

    Producten (m.u.v. Velgen)

    • Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om ze uit te pakken, te bekijken en eventueel te retourneren of af te geven bij onze vestiging.
    • U kunt producten die speciaal op maat geproduceerd worden helaas niet retourneren of annuleren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Maxton Design, Rieger, Ingo Noak, RDX, Spacers en Steekadapters.
    • De retourskosten zijn op kosten van de klant. Uiteraard hopen we dat RR Wheels u daarna een mooi alternatief kan aanbieden. U bent immers opzoek naar het juiste product.
      Indien u het product wilt ruilen zullen wij de verzendkosten van uw eerste bestelling crediteren.
    • Bij retourartikelen m.b.t. carrosserie onderdelen die goedgekeurd worden voor retournering rekenen wij 35% restock kosten. Denk hierbij aan Maxton Design, Rieger, RDX, Misutonida en Ingo Noak. Wij accepteren doorgaans enkel productieorders voor retour bij inruil voor een ander artikel. 
    • Alle overige carrosserie en accessoires onderdelen wordt 15% restockkosten in rekening gebracht.
      Let op! Vanaf 01-06-2023 worden op voorhand geen Getextueerde en Carbon Look onderdelen vanuit Maxton Design retour aangenomen. Dit assortiment is verwijderd van onze webshop. 
    • Artikelen dienen in nieuwstaat geretourneerd te worden. De onderdelen mogen niet in gebruik genomen zijn en dienen in originele verpakking retour gestuurd te worden. Indien er gebruiker sporen, schades of andere oneven heden aanwezig zijn zullen wij uw retour niet uitbetalen en zal er contact opgenomen worden met u voor een passende oplossing. 
    • Wilt u uw geld terug? Zodra we de retourzending hebben ontvangen proberen we binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag exclusief de zendkosten terug te storten via banktransactie.
    • Wilt u het artikel ruilen? Zodra we de retourzending hebben ontvangen, zullen wij het nieuwe artikel zo spoedig mogelijk nasturen.
    • Let op:  Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. RR Wheels is niet aansprakelijk voor ontstane schade of zoekraken tijdens deze retourzending. (Zorg dus voor goede verpakking en verzekerde verzending)
    • Administratiekosten worden in rekening gebracht voor u als klant en zullen niet gecrediteerd worden. 
    • Voor kosten gemaakt door derden (zoals monteurs, garages) geven we geen geld terug.- Bij duurdere bezorgopties dan de standaardlevering, geven we geen geld terug voor de extra kosten.
    • Bent u een zakelijke klant dan wordt er 15% restockkosten berekend voor artikelen die goedgekeurd worden voor retour.
    • Let op! Meld ten alle tijden eerst uw retour aan bij ons via de email. Vermeld hierbij de reden van uw retour. 

     

     

    Velgen

    Heeft u uw nieuwe set velgen ontvangen, maar vind u ze toch niet zo mooi? Bij ons mag u ze ruilen, enkel bij verzonden items.
    Bij velgen die afgehaald zijn en eventueel gepast worden geld geen retournering beleid. Indien u de velgen wilt ruilen staan wij altijd open voor een oplossing.
    Velgen die afgehaald zijn worden bekeken en eventueel gepast. In uitzonderlijke gevallen kan er in samenspraak een set velgen geretourneerd worden tegen 30% restock kosten over het totaal betaalde bedrag. De velgen dienen dan nadrukkelijk aan onderstaande voorwaardes te voldoen. De restock kosten wordt gehanteerd op velgen die wel/niet bij ons op voorraad liggen. 
    Hoe werkt het: (Onderstaande geld ook voor andere producten gekocht via onze webshop)

    • Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om ze uit te pakken, te bekijken en eventueel te retourneren of af te geven bij onze vestiging.
    • Een voorwaarde is dat er geen banden op de velgen zijn gemonteerd en de velgen niet gemonteerd zijn op uw auto voordat men deze retour stuurt. Bij retour ontvangst van uw bestelling worden de producten geïnspecteerd. Is alles in orde, wordt per ommegaand uw geld geretourneerd per bankoverschrijving. 
    • De retourskosten zijn op kosten van de klant. Uiteraard hopen we dat RR Wheels u daarna een mooi alternatief kan aanbieden. U bent immers opzoek naar een mooie set of de juiste accessoires.
    • De artikelen/velgen moeten onbeschadigd en in absolute nieuwstaat zijn- Stuurt u ze terug, zorg dan voor de originele verpakking. Terugzending is voor risico van de koper.
    • Wilt u uw geld terug? Zodra we de retourzending hebben ontvangen proberen we binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag exclusief de zendkosten terug te storten via banktransactie.
    • Wilt u het artikel ruilen? Zodra we de retourzending hebben ontvangen, bestellen we het nieuwe artikel zodat u deze zo snel mogelijk ontvangt.
    • Let op:  Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. RR Wheels is niet aansprakelijk voor ontstane schade of zoekraken tijdens deze retourzending. (Zorg dus voor goede verpakking en verzekerde verzending)
    • Administratiekosten worden in rekening gebracht voor u als klant en zullen niet gecrediteerd worden. 
    • Voor kosten gemaakt door derden (zoals monteurs, garages) geven we geen geld terug.- Bij duurdere bezorgopties dan de standaardlevering, geven we geen geld terug voor de extra kosten.
    • Velgen die los besteld worden kunnen niet geretourneerd worden, uitsluitend complete sets velgen indien deze voldoet aan bovenstaande voorwaardes.
    • Velgen die afgehaald en eventueel gepast zijn mogen niet geretourneerd worden. Enkel het omruilen van de set velgen is mogelijk in samenspraak met de verkopende partij. In uitzondelijke gevallen vragen wij 30% restock van het in totaal betaalde bedrag op de factuur.
    • Artikelen die uit de USA geimporteerd zijn kunnen uitsluitend in overleg geretourneerd worden tegen een restock tarief van 35%. Merken die hieronder vallen zijn: JNC Wheels, ESR Wheels, Rohana Wheels en APEX Wheels.
    • Velgen die op maat geboord worden kunnen NIET geretourneerd worden, denk hierbij aan Concaver, Japan Racing, ESR, Riviera, 1AV, 3SDM, Axe, Lenso, Stuttgart, ABS Wheels en Wolfrace.
    • Artikelen van alle andere merken worden nagenoeg altijd 10 t/m 40% restock kosten berekend exclusief de verzendkosten. Bij  Voorraad velgen, Japan Racing, Concaver en de meeste Duitse en Engelse velgmerken is dit het geval. 
    • Losse onderdelen dienen in nieuwstaat geretourneerd te worden. De onderdelen mogen niet in gebruik genomen zijn en dienen in originele verpakking retour gestuurd te worden. Indien er gebruiker sporen, schades of andere oneven heden aanwezig zijn zullen wij uw retour niet uitbetalen en zal er contact opgenomen worden met u voor een passende oplossing. 
    • Let op! Meld ten alle tijden eerst uw retour aan bij ons via de email. Vermeld hierbij de reden van uw retour. 

     

    Wat te doen bij transportschade:

     RR Wheels besteed veel zorg aan een degelijke verpakking en voldoende bescherming voor uw lichtmetalen velgen. Toch kan het voorkomen dat een product gedurende transport schade oploopt. Op deze pagina kunt u terugvinden wat u moet doen wanneer u onverhoopt een beschadigd product heeft ontvangen.

    Er zijn drie situaties denkbaar:

    A) U ontdekt een beschadigde verpakking in het bijzijn van de transporteur, weiger de zending en maak foto's van het pakket die u weigert. 

    B) Bij het openen van de verpakking ontdekt u schade aan uw set velgen.

    • U ontdekt een zichtbaar beschadigde verpakking in het bijzijn van de transporteur Wanneer u tijdens de levering van uw set velgen duidelijke schade aan de verpakking vaststelt, laat de transporteur hier direct melding van maken. Daarnaast dient u binnen 48 uur RR Wheels via email of telefonisch (bij voorkeur telefonisch) op de hoogte te stellen van de beschadiging. Vermeldt altijd uw naam, omschrijving van de bestelling, omschrijving van de beschadiging, datum van levering producten en uw telefoonnummer. RR Wheels zal direct een procedure starten en u vervolgens inlichten over de gang van zaken. Bewaar in ieder geval de originele verpakking en wacht op instructies van RR Wheels.
    • U ontdekt schade aan uw product na opening van de verpakking Mocht u onverhoopt een beschadigd product in de verpakking vinden dan dient u binnen 48 uur RR Wheels via email of telefonisch (bij voorkeur telefonisch) op de hoogte te stellen van de beschadiging. Vermeldt altijd uw naam, omschrijving van de bestelling, omschrijving van de beschadiging, datum van levering producten en uw telefoonnummer. RR Wheels zal direct een procedure starten en u vervolgens inlichten over de gang van zaken. Bewaar in ieder geval de originele verpakking en wacht op instructies van RR Wheels. Belangrijk:
      Indien RR Wheels niet binnen 48 uur na levering op de hoogte wordt gesteld van een beschadiging, loopt u de kans geen aanspraak meer te kunnen maken op de transportverzekering en zal de beschadiging niet worden vergoed.

    C) Bij het openen van de verpakking ontdekt u schade aan uw bestelde product

    • Maak duidelijke foto's van het verpakkingmateriaal
    • Maak foto's van het verzendlabel.
    • Maak minimaal 5 foto's van de schade van het artikel 
    • Maak 3 tot 5 foto's van de schade van het verpakkingsmateriaal

    Stuur deze binnen 48 uur na levering naar ons via info@rrwheels.nl met als referentie het ondernummer van uw bestelling. Wij zullen u binnen 3 werkdagen benaderen met een gepaste oplossing. 

     

    GARANTIEBEPALING:  

    • Voor (mogelijke) aanspraak op de garantie dient u uw aankoopfactuur te overleggen.
    • De garantieperiode gaat in op het moment van aankoop.
    • Garantie op de lak van gespoten velgen bedraagt 1 jaar, dit geld NIET op velgen die NIET wintergeschikt zijn waarna oxidatie of andere oneffenheden ontstaan.
    • Er zit geen garantie op gepolijste onderdelen.  
    • In de volgende gevallen wordt GEEN garantie verleend:
    • Gebruikelijke slijtage (o.a. stoeprandschade)
    • Schade van buitenaf of door derden
    • Steenslag
    • Inwerking van pekel en zouten (bij gebruik in winterse omstandigheden vervalt uw garantie!)
    • Corrosie
    • Behandeling met verkeerde middelen (Let op voor agressieve velgreiniger)
    • Behandeling met hogedrukreinigers
    • Onvoldoende onderhoud
    • Gebruik van sneeuwkettingen
    • Bij reparatie door derden
    • Gebruik van slaglood bij balanceren
    • Gebruik van verkeerde ventielen
    • Schade ontstaan bij bandmontage
    • Wanneer u uw velgen verkoopt valt eveneens de garantie
    • Overige gevallen die vanzelfsprekend geen recht geven op garantie

     

     

    Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".

    rrwheels.nl