•  Gratis verzending vanaf €250,-
  •  +10.000 producten in eigen voorraad
  •  Vele artikelen voor 16:00 besteld, morgen in huis!
  •  Betaal met Klarna Afterpay
  •  50.000+ tevreden klanten.
  • Home
  • Velgen & Banden
  • Carrosserie
  • Velg accessoires
  • Centreerringen
  • Performance
  • Onderstel
  • Detailing
  • Onze Diensten
  • Auto Galerij
  • Montagehandleiding

    DEMONTEREN OUDE VELG

    • Zet uw auto op een plaats waar de ondergrond vlak en stevig is. Zorg voor een werkomgeving waar u geen hinder veroorzaakt voor anderen en anderen wellicht voor u.

    • Trek de handrem aan en zet uw transmissie in de eerste versnelling of in de parkeerstand in geval van een automatische transmissie.

    • Draai met behulp van een wielmoersleutel alle moeren of bouten een halve slag los. Let op, de bouten/moeren dus niet geheel losdraaien.

    • Plaats uw krik onder de krik steunpunten van uw auto. Krik uw auto met behulp van een solide werkplaatskrik omhoog totdat het wiel wat u wilt vervangen loshangt van de grond. Heeft u geen werkplaatskrik dan kunt u de noodkrik gebruiken die normaal bij de auto geleverd is. Gebruik voor deze noodkrik desnoods de handleiding die bij de auto geleverd is. Zorg ervoor dat de krik stevig onder de auto staat.

    • Draai vervolgens alle bouten/moeren van het wiel los. Houdt u met behulp van uw voet of met hulp van een ander persoon het wiel zolang op de plaats. Nadat alle bouten/moeren losgedraaid zijn kunt u het wiel van de wielnaaf halen.

    • Maak de wielnaaf schoon met een staalborstel of grof schuurpapier en smeer deze daarna desgewenst in met kopervet.

    MONTEREN NIEUWE VELG

    • Plaats (indien meegeleverd) de centreerring in de nieuwe velg.

    • Hang het nieuwe wiel op de naaf. Draai de velg zo op de naaf dat de boutgaten van de velg zich recht voor de boutgaten van de auto bevinden. Uiteraard kunt u in het geval van een auto met moeren de velg slechts in een keer juist plaatsen.

    • Zeer belangrijk: controleer goed of er geen ruimte/speling tussen het centergat van de velg en de naaf van de auto is. Dit zorgt anders beslist voor trillingen tijdens het rijden.

    • Draai vervolgens de bouten/moeren eerst met de hand vast en draai de bouten/moeren daarna met een moment van 120Nm kruislings aan. Hoeveel nm velgen aandraaien? Dat varieert per type auto.

    • Controleer goed of de velg of band nergens tegen de carrosserie of het chassis van de auto aan zit.

    • Laat de krik voorzichtig zakken.

    • De wielenmoeren/bouten kunnen zich in het begin nog gaan zetten. Draai daarom na de eerste 100km de wielmoeren/bouten nog eens na.

     

    Montage handleiding van uw carrosserie onderdeel? 

    • Wij hanteren de Duitse richtlijnen volgens de TÜV norm en monteren de onderdelen d.m.v. kit en popnagels (pneumatisch).
      Wij raden u dan ook aan mocht u hier geen ervaring mee hebben om dit bij ons te laten uitvoeren.

     

    Heeft u vragen? Benader ons gerust!

    Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".

    rrwheels.nl