•  Gratis verzending vanaf €250,-
  •  +10.000 producten in eigen voorraad
  •  Vele artikelen voor 16:00 besteld, morgen in huis!
  •  Betaal met Klarna Afterpay
  •  25.000+ tevreden klanten.
  • Home
  • Velgen & Banden
  • Carrosserie
  • Velg accessoires
  • Centreerringen
  • Onze Diensten
  • Kleppen Uitlaat
  • Detailing
  • Lifestyle
  • Auto Galerij
  • Algemene voorwaarden

    ALGEMENE VOORWAARDEN

     

    Artikel 1 – Definities
    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

     

    Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
    Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    Dag: kalenderdag;
    Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
    Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel waaronder ook begrepen e-mail -dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage 1 hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
    Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

     

    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    Naam: RR Wheels V.O.F.
    Riddererf 7D+E
    3861 PT Nijkerk
    Nederland
    Telefoonnummer: + 31(0)33 202 2408
    Vanaf maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur
    KvK-nummer: 90544900
    Btw-identificatienummer: NL865355381B01
    E-mailadres: info@rrwheels.nl
    www.facebook.com/RRWheels

     

    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

     

    Artikel 4 – Het aanbod
    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

     

    Artikel 5 – De overeenkomst
    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

    7. Tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen in de overeenkomst, vindt de betaling voor de online diensten door middel van onze betalingsmogelijkheden. Indien wordt betaald door middel van deze beschikbare betalingsmogelijkheden, is RR Wheels gerechtigd om per transactie administratiekosten in rekening te brengen. Indien wordt betaald via deze betalingsmogelijkheden, is het wel zo gemakkelijk dat je als gebruiker voor een toereikend bank- of girosaldo zorgt, zodat het verschuldigde bedrag kan worden gei?ncasseerd. Je bent tevens verantwoordelijk voor de correctheid van de verstrekte bankgegevens, hieronder verstaan wij het rekeningnummer en de tenaamstelling. Wij van RR Wheels hanteren per betalingsmogelijkheid een bepaald percentage. Deze percentage worden gebaseerd op de afhandeling duur per transactie.

     

    Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Bij producten:
    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
    3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

     

    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

    8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiëe drager geleverde digitale inhoud, indien:

    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

    9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

    4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
    5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
    11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

     

    Artikel 11 – De prijs
    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financile markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

    5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

     

    Artikel 12 -Nakoming overeenkomst en extra garantie
    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

     

    Artikel 13 – Levering en uitvoering
    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

     

    Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Opzegging:
    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

    a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

    Verlenging:
    4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
    5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

    Duur:
    8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

    Overeenkomst lange levering:
    9. Wij bieden onze klanten leveringen rechtstreeks vanuit opslag locatie’s over de gehele wereld. Bij bestelling hiervan worden levertermijnen gehanteerd oplopend tot 13 weken. Bij acceptatie van onze algemene waarden gaat u ermee akkoord dat het factuur bedrag voor 50% als borg bestaat. Bij tussentijdse ontbinding van uw bestelling zullen wij u 50% van het totaalbedrag crediteren.
    Reeds betaalde administratiekosten worden in rekening gebracht voor u als klant en zullen niet gecrediteerd worden.

     

    Artikel 15 – Betaling

    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    4.Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

    Artikel 16 – Klachtenregeling 

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

     

    Artikel 17 – Geschillen
    1.Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

    Artikel 18 – Disclaimer

    De informatie op deze website is met grote zorg samengesteld. Ondanks dit is het mogelijk dat de informatie die hier wordt gepubliceerde onvolledig of onjuist is of fouten kunnen bevatten. Hoewel “RR Wheels” zijn best doet om alle informatie, diensten en producten zo goed en
    foutloos mogelijk aan te bieden, kan het niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele fouten, defects of andere beschadigende consequenties, voortkomend uit het gebruik van deze website. “RR Wheels” aanvaard dan ook geen enkele aansprakelijkheid in deze.

     

    RETOURNEREN:

     

    Heeft u uw nieuwe set velgen ontvangen, maar vind u ze toch niet zo mooi? Bij ons mag u ze ruilen of terugsturen, enkel bij verzonden items.
    Bij producten die afgehaald zijn en eventueel gepast worden geld geen retournering beleid.
    Producten die afgehaald zijn worden bekeken en eventueel gepast.
    Hoe werkt het: (Onderstaande geld ook voor andere producten gekocht via onze webshop)

     

    Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om ze uit te pakken en te bekijken en eventueel te retourneren.
    Een voorwaarde is dat er geen banden op de velgen zijn gemonteerd en de velgen niet gemonteerd zijn op uw auto voordat men deze retour stuurt. Bij retour ontvangst van uw bestelling worden de producten geïnspecteerd. Is alles in orde, wordt per ommegaand uw geld geretourneerd per bankoverschrijving.
    De retourskosten zijn op kosten van de klant. Uiteraard hopen we dat RR Wheels u daarna een mooi alternatief kan aanbieden. U bent immers opzoek naar een mooie set of de juiste accessoires.
    De artikelen/velgen moeten onbeschadigd en in absolute nieuwstaat zijn- Stuurt u ze terug, zorg dan voor de originele verpakking. Terugzending is voor risico van de koper.
    Wilt u uw geld terug? Zodra we de retourzending hebben ontvangen proberen we binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag exclusief de zendkosten terug te storten via banktransactie.
    Wilt u het artikel ruilen? Zodra we de retourzending hebben ontvangen, bestellen we het nieuwe artikel zodat u deze zo snel mogelijk ontvangt.
    Let op:  Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. RR Wheels is niet aansprakelijk voor ontstane schade of zoekraken tijdens deze retourzending. (Zorg dus voor goede verpakking en verzekerde verzending).
    Administratiekosten worden in rekening gebracht voor u als klant en zullen niet gecrediteerd worden. 

    Voor kosten gemaakt door derden (zoals monteurs, garages) geven we geen geld terug.- Bij duurdere bezorgopties dan de standaardlevering, geven we geen geld terug voor de extra kosten.
    Velgen die los besteld worden kunnen niet geretourneerd worden, uitsluitend complete sets indien deze voldoet aan bovenstaande voorwaardes.

    Wat te doen bij transportschade:

    RR Wheels besteed veel zorg aan een degelijke verpakking en voldoende bescherming voor uw lichtmetalen velgen. Toch kan het voorkomen dat een product gedurende transport schade oploopt. Op deze pagina kunt u terugvinden wat u moet doen wanneer u onverhoopt een beschadigd product heeft ontvangen.

     

    Er zijn twee situaties denkbaar:

    A) U ontdekt een beschadigde verpakking in het bijzijn van de transporteur

    B) Bij het openen van de verpakking ontdekt u schade aan uw set velgen

     

    U ontdekt een zichtbaar beschadigde verpakking in het bijzijn van de transporteur Wanneer u tijdens de levering van uw set velgen duidelijke schade aan de verpakking vaststelt, laat de transporteur hier direct melding van maken. Daarnaast dient u binnen 48 uur RR Wheels via email of telefonisch (bij voorkeur telefonisch) op de hoogte te stellen van de beschadiging. Vermeldt altijd uw naam, omschrijving van de bestelling, omschrijving van de beschadiging, datum van levering producten en uw telefoonnummer. RR Wheels zal direct een procedure starten en u vervolgens inlichten over de gang van zaken. Bewaar in ieder geval de originele verpakking en wacht op instructies van RR Wheels.
    U ontdekt schade aan uw product na opening van de verpakking Mocht u onverhoopt een beschadigd product in de verpakking vinden dan dient u binnen 48 uur RR Wheels via email of telefonisch (bij voorkeur telefonisch) op de hoogte te stellen van de beschadiging. Vermeldt altijd uw naam, omschrijving van de bestelling, omschrijving van de beschadiging, datum van levering producten en uw telefoonnummer. RR Wheels zal direct een procedure starten en u vervolgens inlichten over de gang van zaken. Bewaar in ieder geval de originele verpakking en wacht op instructies van RR Wheels. Belangrijk:
    Indien RR Wheels niet binnen 48 uur na levering op de hoogte wordt gesteld van een beschadiging, loopt u de kans geen aanspraak meer te kunnen maken op de transportverzekering en zal de beschadiging niet worden vergoed.

    Retourneren & Garantie

    RETOURNEREN:

    Producten (m.u.v. Velgen)

    • Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om ze uit te pakken, te bekijken en eventueel te retourneren of af te geven bij onze vestiging.
    • U kunt producten die speciaal op maat geproduceerd worden helaas niet retourneren of annuleren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Maxton Design, Rieger, Ingo Noak, RDX, Spacers en Steekadapters.
    • De retourskosten zijn op kosten van de klant. Uiteraard hopen we dat RR Wheels u daarna een mooi alternatief kan aanbieden. U bent immers opzoek naar het juiste product.
      Indien u het product wilt ruilen zullen wij de verzendkosten van uw eerste bestelling crediteren.
    • Bij retourartikelen m.b.t. carrosserie onderdelen die goedgekeurd worden voor retournering rekenen wij 35% restock kosten. Denk hierbij aan Maxton Design, Rieger, RDX en Ingo Noak. Wij accepteren doorgaans enkel productieorders voor retour bij inruil voor een ander artikel. 
    • Alle overige carrosserie en accessoires onderdelen wordt 10% restockkosten in rekening gebracht.
      Let op! Vanaf 01-06-2023 worden op voorhand geen Getextueerde en Carbon Look onderdelen vanuit Maxton Design retour aangenomen. Dit assortiment is verwijderd van onze webshop. 
    • Artikelen dienen in nieuwstaat geretourneerd te worden. De onderdelen mogen niet in gebruik genomen zijn en dienen in originele verpakking retour gestuurd te worden. Indien er gebruiker sporen, schades of andere oneven heden aanwezig zijn zullen wij uw retour niet uitbetalen en zal er contact opgenomen worden met u voor een passende oplossing. 
    • Wilt u uw geld terug? Zodra we de retourzending hebben ontvangen proberen we binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag exclusief de zendkosten terug te storten via banktransactie.
    • Wilt u het artikel ruilen? Zodra we de retourzending hebben ontvangen, zullen wij het nieuwe artikel zo spoedig mogelijk nasturen.
    • Let op:  Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. RR Wheels is niet aansprakelijk voor ontstane schade of zoekraken tijdens deze retourzending. (Zorg dus voor goede verpakking en verzekerde verzending)
    • Administratiekosten worden in rekening gebracht voor u als klant en zullen niet gecrediteerd worden. 
    • Voor kosten gemaakt door derden (zoals monteurs, garages) geven we geen geld terug.- Bij duurdere bezorgopties dan de standaardlevering, geven we geen geld terug voor de extra kosten.
    • Let op! Meld ten alle tijden eerst uw retour aan bij ons via de email. Vermeld hierbij de reden van uw retour. 

     

     

    Velgen

    Heeft u uw nieuwe set velgen ontvangen, maar vind u ze toch niet zo mooi? Bij ons mag u ze ruilen, enkel bij verzonden items.
    Bij velgen die afgehaald zijn en eventueel gepast worden geld geen retournering beleid.
    Velgen die afgehaald zijn worden bekeken en eventueel gepast. In uitzonderlijke gevallen kan er in samenspraak een set velgen geretourneerd worden tegen 30% restock kosten over het totaal betaalde bedrag. De velgen dienen dan nadrukkelijk aan onderstaande voorwaardes te voldoen. De restock kosten wordt gehanteerd op velgen die niet bij ons op voorraad liggen. 
    Hoe werkt het: (Onderstaande geld ook voor andere producten gekocht via onze webshop)

    • Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om ze uit te pakken, te bekijken en eventueel te retourneren of af te geven bij onze vestiging.
    • Een voorwaarde is dat er geen banden op de velgen zijn gemonteerd en de velgen niet gemonteerd zijn op uw auto voordat men deze retour stuurt. Bij retour ontvangst van uw bestelling worden de producten geïnspecteerd. Is alles in orde, wordt per ommegaand uw geld geretourneerd per bankoverschrijving. 
    • De retourskosten zijn op kosten van de klant. Uiteraard hopen we dat RR Wheels u daarna een mooi alternatief kan aanbieden. U bent immers opzoek naar een mooie set of de juiste accessoires.
    • De artikelen/velgen moeten onbeschadigd en in absolute nieuwstaat zijn- Stuurt u ze terug, zorg dan voor de originele verpakking. Terugzending is voor risico van de koper.
    • Wilt u uw geld terug? Zodra we de retourzending hebben ontvangen proberen we binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag exclusief de zendkosten terug te storten via banktransactie.
    • Wilt u het artikel ruilen? Zodra we de retourzending hebben ontvangen, bestellen we het nieuwe artikel zodat u deze zo snel mogelijk ontvangt.
    • Let op:  Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. RR Wheels is niet aansprakelijk voor ontstane schade of zoekraken tijdens deze retourzending. (Zorg dus voor goede verpakking en verzekerde verzending)
    • Administratiekosten worden in rekening gebracht voor u als klant en zullen niet gecrediteerd worden. 
    • Voor kosten gemaakt door derden (zoals monteurs, garages) geven we geen geld terug.- Bij duurdere bezorgopties dan de standaardlevering, geven we geen geld terug voor de extra kosten.
    • Velgen die los besteld worden kunnen niet geretourneerd worden, uitsluitend complete sets velgen indien deze voldoet aan bovenstaande voorwaardes.
    • Velgen die afgehaald en eventueel gepast zijn mogen niet geretourneerd worden. Enkel het omruilen van de set velgen is mogelijk in samenspraak met de verkopende partij. In uitzondelijke gevallen vragen wij 30% restock van het in totaal betaalde bedrag op de factuur.
    • Artikelen die uit de USA geimporteerd zijn kunnen uitsluitend in overleg geretourneerd worden tegen een restock tarief van 35%. Merken die hieronder vallen zijn: JNC Wheels, ESR Wheels, Rohana Wheels en APEX Wheels.
    • Artikelen van alle andere merken worden nagenoeg altijd 20 t/m 40% restock kosten berekend exclusief de verzendkosten. Bij Japan Racing, Concaver en de meeste Duitse en Engelse velgmerken is dit het geval. 
    • Losse onderdelen dienen in nieuwstaat geretourneerd te worden. De onderdelen mogen niet in gebruik genomen zijn en dienen in originele verpakking retour gestuurd te worden. Indien er gebruiker sporen, schades of andere oneven heden aanwezig zijn zullen wij uw retour niet uitbetalen en zal er contact opgenomen worden met u voor een passende oplossing. 
    • Let op! Meld ten alle tijden eerst uw retour aan bij ons via de email. Vermeld hierbij de reden van uw retour. 

     

    Wat te doen bij transportschade:

     RR Wheels besteed veel zorg aan een degelijke verpakking en voldoende bescherming voor uw lichtmetalen velgen. Toch kan het voorkomen dat een product gedurende transport schade oploopt. Op deze pagina kunt u terugvinden wat u moet doen wanneer u onverhoopt een beschadigd product heeft ontvangen.

    Er zijn drie situaties denkbaar:

    A) U ontdekt een beschadigde verpakking in het bijzijn van de transporteur, weiger de zending en maak foto's van het pakket die u weigert. 

    B) Bij het openen van de verpakking ontdekt u schade aan uw set velgen.

    • U ontdekt een zichtbaar beschadigde verpakking in het bijzijn van de transporteur Wanneer u tijdens de levering van uw set velgen duidelijke schade aan de verpakking vaststelt, laat de transporteur hier direct melding van maken. Daarnaast dient u binnen 48 uur RR Wheels via email of telefonisch (bij voorkeur telefonisch) op de hoogte te stellen van de beschadiging. Vermeldt altijd uw naam, omschrijving van de bestelling, omschrijving van de beschadiging, datum van levering producten en uw telefoonnummer. RR Wheels zal direct een procedure starten en u vervolgens inlichten over de gang van zaken. Bewaar in ieder geval de originele verpakking en wacht op instructies van RR Wheels.
    • U ontdekt schade aan uw product na opening van de verpakking Mocht u onverhoopt een beschadigd product in de verpakking vinden dan dient u binnen 48 uur RR Wheels via email of telefonisch (bij voorkeur telefonisch) op de hoogte te stellen van de beschadiging. Vermeldt altijd uw naam, omschrijving van de bestelling, omschrijving van de beschadiging, datum van levering producten en uw telefoonnummer. RR Wheels zal direct een procedure starten en u vervolgens inlichten over de gang van zaken. Bewaar in ieder geval de originele verpakking en wacht op instructies van RR Wheels. Belangrijk:
      Indien RR Wheels niet binnen 48 uur na levering op de hoogte wordt gesteld van een beschadiging, loopt u de kans geen aanspraak meer te kunnen maken op de transportverzekering en zal de beschadiging niet worden vergoed.

    C) Bij het openen van de verpakking ontdekt u schade aan uw bestelde product

    • Maak duidelijke foto's van het verpakkingmateriaal
    • Maak foto's van het verzendlabel.
    • Maak minimaal 5 foto's van de schade van het artikel 
    • Maak 3 tot 5 foto's van de schade van het verpakkingsmateriaal

    Stuur deze binnen 48 uur na levering naar ons via info@rrwheels.nl met als referentie het ondernummer van uw bestelling. Wij zullen u binnen 3 werkdagen benaderen met een gepaste oplossing. 

     

    GARANTIEBEPALING:  

    • Voor (mogelijke) aanspraak op de garantie dient u uw aankoopfactuur te overleggen.
    • De garantieperiode gaat in op het moment van aankoop.
    • Garantie op de lak van gespoten velgen bedraagt 1 jaar, dit geld NIET op velgen die NIET wintergeschikt zijn waarna oxidatie of andere oneffenheden ontstaan.
    • Er zit geen garantie op gepolijste onderdelen.  
    • In de volgende gevallen wordt GEEN garantie verleend:
    • Gebruikelijke slijtage (o.a. stoeprandschade)
    • Schade van buitenaf of door derden
    • Steenslag
    • Inwerking van pekel en zouten (bij gebruik in winterse omstandigheden vervalt uw garantie!)
    • Corrosie
    • Behandeling met verkeerde middelen (Let op voor agressieve velgreiniger)
    • Behandeling met hogedrukreinigers
    • Onvoldoende onderhoud
    • Gebruik van sneeuwkettingen
    • Bij reparatie door derden
    • Gebruik van slaglood bij balanceren
    • Gebruik van verkeerde ventielen
    • Schade ontstaan bij bandmontage
    • Wanneer u uw velgen verkoopt valt eveneens de garantie
    • Overige gevallen die vanzelfsprekend geen recht geven op garantie

     

     

     

     

    ALGEMENE VOORWAARDEN

     

    Artikel 1 – Definities
    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

     

    Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
    Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    Dag: kalenderdag;
    Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
    Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel waaronder ook begrepen e-mail -dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage 1 hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
    Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

     

    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    Naam: RR Wheels V.O.F.
    Riddererf 7D+E
    3861 PT Nijkerk
    Nederland
    Telefoonnummer: + 31(0)33 202 2408
    Vanaf maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur
    KvK-nummer: 90544900
    Btw-identificatienummer: NL865355381B01
    E-mailadres: info@rrwheels.nl
    www.facebook.com/RRWheels

     

    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

     

    Artikel 4 – Het aanbod
    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

     

    Artikel 5 – De overeenkomst
    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

     

    Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Bij producten:
    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
    3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

     

    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

     

    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

    8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiëe drager geleverde digitale inhoud, indien:

    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

    9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

     

    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

     

    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

    4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
    5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet gepr

    Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Cookies toestaan".

    rrwheels.nl